Sunday, November 13, 2011

13 November 2011

Hari ni.. hari first keje aku d kilang ZIQ Bakery.. keje di bhgian pckaging..
Nampk mcam sng,.. mmg sng tp klu dh kuantiti yg bnyk.. mnda senang jd ssh.. tmbah2 lg xleh nk dduk.. kerja smbil b'diri dr pagi smapai ptg.. rehat just sejam.. tp ok la yg pnting dpat blik umah.. kaki, betis, kepala lutut sume sengal.. dh jd tegang nk jln n smbhyg pn ssah.. dh t'bukti la aku ni bkn jaguh atlit bt keje skit tegang urat saraf.. dh lama rs nye xbuat keje cam ni.. berbeza sgguh kerja skrg jika nk bnding ngan keje kerajaan.. klu praktikal m'gantuk n rs letih coz xde kerja nk buat tp skarg dh t'blik.. tp pape pn yg pnting aku dh ada pngalama kerja dibhgian bwah.. xpe la cam naik tangga la kne mula dr bawah klu x cmne nk sampai ats kan.. aku kne b'sabr at least satu bulan.. adk n cute ak dh gelak kn aku.. coz b'lagak nk keje.. tp sehari keje dah KO!!.. xpe2!!!.. Insyaallah aku boley dlam sbulan mybe.. smpi dpt first gaji..

Hari aku dpat taw.. classamte aku dh lulus intrview as lecture kat uitm dngun.. lect komputer tu.. pape pn tahniah.. aku jer yg x xtaw hala tuju.. aku tmpang gembira untuk kau kaem.. tp ak cdey gak knapa ak xsbertuah ko.. xpe la mybe rezeki aku xsmpai lagi.. kene usaha lagi.. bkan sng nk dapt kn ssuatu xde jln mudah melainkn usha...

Mlam ni kene tidow awl.. sok kul 8 dh start keje.. ase mngantuk pekena ubat batuk td.. hopefully batuk ak sembuh cpat.. xsggup lg nk makan ubat..

SOk mula hari dgan harapan yg baru,.. walau apa pun jd jgn m'geluh yg pnting tempuhinya dengan redha.. twakkal pada Tuhan..

No comments:

Post a Comment