Thursday, May 3, 2012

Huhuhu dah lama xmenulis.. malam ni tetiba rs nak menulis.. erm xlama lg aku akn kesorangan.. mmber2 ptikal dah nak abis dah cdey pulak rs.. sape la yg nak teman kan aku lepas nie.. aishh.. haru2..

petang td time tgh kusyuk keje tetiba my best fwen aku col... mmg sspent la,.. dlm kepala ak mmg satu jer.. tetiba col ak msti nk mnjemput.. haha seriously kalau saper2 yg col aku skng sori to say la mmg tu jer yg aku pikir.. mmg dah musim dia kan nak buat macam mana n kepala ak mmg dh set mcm tu huhuh.... n mmg dah ak agk tekaan ak mmg btol..,.. lemah smagt ak kalau selalu mcm ni asyik tkejut jer.. My friends Hazrina Hamzah juga xlama lg akn mndirikan rmah tgga xlama lg.. xsgka diantara kita berempat kau yg mendului huhuu.. xpe la dh jodohkan.. pape pun congratulation.. luv u.. this n next month mmg kenduri berderet.. sori sngat2 klau ak xdapt hadir.. ikutkn hati mmg nk sangat pergi.. ttpi oleh krana kekangan2.. ak xdapat nak mghadiri.. erm tahniah juga untuk my roomate kat bglo kuning bukan shaja roomate tapi juga tman sekatil huhu.. Nor Aisyah or meknor.. tahniah2 cyg sama kamu n sorg lg.. my rummate n mate sekatil jugak haha Nurul-Ain n pasangnnya tahniah2.. bestfriend 4 ever.. mmber tmpat keje Za n Nik.. xlama lg korg jgk akn tinggal kan aku hik3 paper pun tahniah k..

sekarang ak nk kene planning mcm mane nk hadiri.. aisey.. serentak la terkejut rs.. pape pun Insyaallah aku akn cuba hadiri..
malam ni.. aku mnunggu-nungu satu rancangan Liga Ilmu yg mana merupakan sesi perdebatan di antara ustazah pilihan n Imam muda.. best sngat.. tajuk dia kekangan kaum wanita... best sngat hal2 poligami pun turut sama dibincangkan.. aku benar2 tertarik.. dgn statement yg diutarakan oleh ustazah.. poligami disisi Islam adalah diharuskan dan ianya adlah sunnah nabi.. poligami bertujuan untuk mmbantu dan memelihara kaum wanita.. apa yg pasti sudah mnjd tggungjwab kaum llaki mndidik n melindungi kaum wanita.. namun dr perspektif sestngah phak poligami adlah untuk tjuan yg tdk sepatutnya.. malah kemmpuan untk berpoligami walaupn agak samar namun msih lg bertekad untk berpoligami sehingga kn institusi keluarga tidak sesempurna seperti yg sepatutnya.. oleh krana itu secra tdk lgsung hukum berpoligami akan berubah mngikut keadaan dan juga kmmpuan insan... jika nk dibndingkn junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w... mana kn sama.. baginda sesempurna manusia.. poligami baginda adlah bertujuan membntu kaum wanita malahan juga membesarkn kelompok umat islam.. jd poligami secara tdk lgsung dapt menyebarkan agama Allah s.w.t.. jd sama2 la kita renungkn..

satu lg benda yg ingin aku konsikn.. drpada statement ustaz fatah td.. aku benar2 tertarik.. "kekangan yg telah ditetapkan oleh Allah terhadap kaum wanita adalah sebenarnya bertujuan menjaga maruah kaum wanita serta memartabatkan ketinggian akhlak kaum Hawa,.. jd jgnlah sesekali mmpertikaikn kekangan itu kerana segala2 yg dtg drpada Allah merupakan jln terbaik untuk kita didunia n akhirat wsaalam

No comments:

Post a Comment