Tuesday, February 26, 2013

::. Masa Depan .::



Bila cakap masa depan, 
semua orang nak masa depan yang bagus2 ye x?
Tapi nak buat impian n klu nak ckap itu ini mmg la sng,..
Nak merealisasikan tu hanya org tertentu jer mmg btul2 dpat impian diaorg,..
Of course la kt semua tahu, Tuhan akan membantu andai hambaNya berusaha,.
Disamping berdoa memohon padaNya,.


Huhu pg2 tengok MHI, isu2 menarik jgk hr ni,..
First sekali bila tgk Prof Dr. Muhaya,..
Huhu.,.
Seriously, dia adalah inspirasi aku,..
Nak kata idola tu xde la...
Idola kita umt islam just satu je Nabi Muhammad s.a.w..
Apa yg aku kagum psal prof ni, semua org tahu dia adlh seorg wanita yg berjaya,..
Pada pandangan aku, prof ni bkn sahaja mendalami ilmu duniawi malahan ukhrawi jgk,..
Apa yg aku tahu, dia adlh seorg doktor pakar mata n pada ms yg sama pngarah bg pusat rawatan mata,..
Fuhh,. mmg best la,.
Nampak mcm perfect,..
Tp nak smpai ke tahap itu, mstilah bersakit-sakit
dahulu, bersenang-senang kemudian ye x?
Tp xder org yg perfect di dunia ni,..
Masing-masing ada kekangan dlm hidup,..
Seperti mana yg katakan td,..
Usaha adlah tgga kjyaan n tawakkal tu penting,..

Satu lg semua org tahu, prof juga merupakan salah seorg penceramah keislaman,..
Kata-kata n motivation yg dia berikan fuh mmg terbaiklah,..

Teringin jgk nk jd seperti itu,.
huhu tp mcm mstahil,..
Faktor Kejayaan ssorg individu tu adlah keyakinan diri,..
So, bila dh yakin,.. Insyaallah Tuhan akan permudahkan segalanya,..
Problem pd aku sekrg keyakinan pd diri ak still pd tahap beginner,..
Hopefully, suatu saat aku akan peroleh keyakinan itu untuk ak merealisasikan segala impian aku,.
Teringin jgk spnjang hidup klu dpat buat sesuatu yg dpt memberi kepuasan pd diri ye x,..
Insyaallah,.. mudah-mudahan,..

Kita selalu bc statement ni,..

:: Usaha + Tawakkal + Redha ::

Hopefully la nak mengamalkan pun sesenang nk membcnya,..



No comments:

Post a Comment