Tuesday, March 27, 2012

Rendah diri..

Ntah la hidup ak sekarg rasa kosong,.. kosong sngat.. ak bersyukur sekurg2nya ak mpunyai keje.. tp ak rasa ak makin jauh dengan ciri-ciri wanita solehah,.. dengan pekerjaan ak skrg.. terlalu terdedah pergaulan antara llki dan perempuan.. aku rs mcm len sngat.. dngn pemakaian dan imej ak.. krja ak skrg xmngizinkn ak bbaju kurung.. just dgn t-shirt n seluar.. yg pastinya bila org lihat imej ak.. mmg dh mnggambarkn kerja yg xprofesional..


ak rs mcm dh xsmpurna... ak rs makin jauh.. ms ak untuk mdekatkn diri pd Mu dh mnjadi sempit.. mgkin itu fktor kenapa hidup ak kosong.. kosong sngat.. ak msih berharap impian ak ke arah wanita solehah suatu hari di dalam gengaman ak.. cuma ak hrapkn moga Tuhan mengubah kehidupan ak.. segala2nya.. smoga apa yg bakal berlaku suatu hr nnti mnjd pndorong pd ak untuk brubah sepenuhnya kearah kebaikan amin..


satu lg kekesalan dlm diri ak.. ingatan ak dh makin lemah.. xtaw apakah puncanya.. adakah kerana mmg ak jnis yg xmngmbil brt.. atau mmg dh something wrong dgn pmikiran ak.. sukarnya nk mngingat.. segala benda ak perlu bergntung pd nota.. segala tugas ak perlu catat n ak alwys kne pastikn sntiasa di depan mata ak.. n kdg2 smpai ak xberharap untuk memegang amanah org krna ak xyakin dgn diri ak.. ak tkut krana ak mdah lupa.. apa yg dh jd sbenarnya?? memandangkn keadaan kerja ak skrg memerlukan ingatan yg kuat.. tggungjwab ak besar.. n kdg2 msalah ini bnar2 mnjerat ak.. dan sgla tugs ak rs terhalang.. ak dh cuba untuk lakukan yg terbaik.. tp kerana kelemahan ak ni.. kerja ak jd xsmpurna.. kdg2 ak rungsing dgn thap kesihatan ak.. mgkin ini adlah dugaan tuhan untuk mnguji ak.. ssungguhnya segala kelemahan dtg dr diri hambaMu ini.. dan segala kebaikan adlah dr Mu Tuhan ku..




indah kn mknanya.. andai kita dpat memahami segala mksud ayat2 Al-Quran yg kita amalkn sehari2.. mgkin kekhusyukan kita dlam bersolat akan lebih lg.. sama2 lah kita berusaha mengingatinya paling tidak surah ini..


sesungguhnya nasib kita dunia dan akhirat ada di tangan Allah s.w.t.. segala kehendaknya hanya Dia yang berhak ke atas hambanya.. ak teringat kata-kata manager ak.. ssunguhnya walau apa jua kerja yg kita lakukan niat lah kerana Allah... dan berdoalah semoga segala kebaikan yg kita lakukan ganjaran nya juga diberi kepada org2 sekeliling kita saudara kita sesama islam.. hanya dengan itu kita dapat mbersih kekotoran pada hati kita.. sentiasa berbelas ehsan sesama manusia.. sesungguhnya segala kesusahan yg kita alami sekarg pasti ada gnjaran suatu hr nnti.. Tuhan itu maha adil.. die lebih mengetahui hikmahnya.. mgkin ianya akan bertukar nikmat yg besar suatu hr nnti.. walau bkn di dunia mgkin di akhirat cna...

No comments:

Post a Comment