Sunday, March 18, 2012

Rungsing...

aku sekarang berada dlm dilema.. mmg la klu ikut hati sapa xnk hidup senang.. kalau boley semua nak yg terbaik.. tp persoalannya mmpu kah aku?? setiap kejayaan adalah berpunca drp keyakinan yg tinggi.. tp aku??? aku sendiri xtaw dimanakah tahap keyakinan aku..... segala yg aku fikir skrg adlh pasal kerja.. ikut hati aku mmg dh tukar kerja.. tp kdg2 aku tkut untk bhadapan dgn keadaan br yg belum tntu lebih baik drp skrg..
kdg2 ak geram dengan diri sndiri.. Tuhan mngurniakn segala peluang disekeliling ak.. tp ak xdapt nak mnggunakan dgn sebaik-baiknya..
betapa ruginya aku... ada x sape2 boley tolong ajarkn aku bgaimana nak yakin dlm hidup???? aku benar2 mnginginkn nya... aku benar2 ingin mnjadi seseorg yg berpendirian.. dapat menegakkn kebenaran.. tetapi dlm ms yg sama dpt mnjaga hati semua org disekeliling.. boley ker ak jd se perfect itu??? mgkin boley tp ntah la bila... please help me... i need someone... yg boleh mmbimbing ak ke arah itu... tertekan pn ada... mcm mana nk bukti kn kmmpuan ak pd family n semua org2 yg ak syg... bila ak dpat berbakti pada mereka.. ntah la....



sok kene start keje lg arghhh ak dh xder mood nk keje,.. ak tahu selagi aku terikat dgn kerja ni.. ak perlu lakuknnya sebaik mgkin.. klu boley bila aku mninggalkn keje ni aku mninggalkn prestasi yg bagus... sekurang-kurangnya bukn mnjadi bhn umpatan org.. rutin aku setiap mlm... aku akn menemani adk2 ak belajar n mngajar stakat yg ak mmpu.. tp kdg2 adk ak lg terror drp ak.. ermmm... aku xperlu ckap bnyak just duduk tepi n tgk.. selebihnya die sndiri yg selesai msalah.. n kdg2 apa yg aku ajar xsama dgn apa yg die fikir... n adk ak ni jnis yg ssh nk terima pndapat ak.. selagi die rasa tndakn die adlh btul... tp kbnyakkn mmg die la yg betul... n mybe tu yg mnjd faktor die krg bkeyakinan pd ak... aisey cmner nk jd ckgu nie... xpe la yg pnting bnda yg die buat tu btol... hopefully la dieorg akn lebih berjaya drp ak suatu hr nnti.. n klu tgk pada gaya.. mmg dierg mmg kontra klu nk dibndingkn dgn aku.. terutama yg bongsu.. paling hyperaktif.. xpela.. aslkn aktif ke arah kebaikn..


erm mlm ni ak nk lupakn sekejap msalah aku.. ak nk tdow dgn tenang.. sok mulakn kerja dengn sebaik mgkin.. amin... mungkin segala impian belum tentu jd knyataan tp mgkin juga ada kemungkinnnya walaupn xsemua... paling tidak sedikit pun ak amat bsyukur... msih belum terlmbat mrubah segala2nya selagi kita mmpu berusaha...

No comments:

Post a Comment