Monday, January 28, 2013

::. Kurniaan Ilahi .::

Ya Allah,..
Berikanlah aku keteguhan iman,
untuk aku meniti liku-liku kehidupan,
yang penuh ranjau,
andai aku berdepan dengan dugaanMu,
maka kurniakanlah kekuatan iman untuk aku tempuhi,
ampunilah aku andai aku terlupa untuk bersyukur,
sedarkanlah aku dengan rahmatMu,
agar aku sentiasa didalam redhaMu,

Ya Allah,..
Sesungguhnya aku hanya hambaMu,
yang mudah terleka dan alpa,
kadangkala aku mengeluh dan menyesali,

Ya Allah,..
Sesungguhnya tidak terdetik dihati,
aku tahu segala rencanaMu adalah sempurna,
aku tahu kadangkala aku menyesali segala kelemahanku,
namun mungkin kelemahan itu adalah dugaanMu,
yang ingin menguji keteguhan imanku,
redhakanlah hatiku Ya Allah,

Ya Allah,
Aku bersyukur dengan segala kurniaanMu,
betapa tinggi rahmat dan nikmatMu,
sehingga kini aku masih disini,

Ya Allah,
Teguhkanlah keinginanku,
dan tetapkanlah pendirianku,
untuk mencari Nur dariMu,
berikanlah kesempatan untuk aku dan orang yang aku sayangi,
untuk bersama-sama menuju ke syurgaMu,...

Amin Ya Rabal Al Lamin,...




No comments:

Post a Comment