Tuesday, January 29, 2013

::. Roller Coaster .::



Oleh kerana terlalu letih, semalam aku tertidow awal.. Nak dijadikan cerita, semalam aku mimpi pasal roller coaster,.. sebenarnye bukan roller coaster sangat pun,.. aku sendiri pun xpnah2 naik roller coaster,.. tetiba plak masuk dalam mimpi.,. macam real plak tu,..

Starting mimpi,.. ak n sdara mara ak keluar, kononnya nak pegi bercuti,.. n apa yg ak ingat ktorg naik train nak ke destinasi,.. tp train yg ktorg nk naik tu just berdinding separuh n berkaca lutsinar.,. gayat Tuhan jer r yg tahu,.. tp ak dpat tgk dgn jelas suasana sekeliling sampai bwah kaki pun boleh tgk al-maklumlah lantai lutsinar,.. realitinya mana ada train mcm tu,.. security features pun msti r ada,.. tp train dlm mimpi ak, lgsg xde security features,.. seat belt pun xder,.. imagine mcam train dekat zoo tu,.. har,. lebih krg cmtu r.,,

Yang paling menakutkan,  train rail tu sebiji mcm roller coaster,. berliku2,.. siap berpusing2,.. aisey,.. bygkan dgn xde seat belt, kaca lutsinar,.. bygkan klu train tu berpusing apa jadi???  mengerunkan,.. tp yg aku pelik ktorg stay jgk nak naik,.. punya lah laju n aku dpat rskan kelajuan tu mcm betul terjadi,.. ak dpat rs aku sendiri yg duduk dlm train tu,.. kedudukan aku ms tu kat bhgian tgh seat,.. n adk ak yg kecik duduk kat bhgian tepi sekali rapat pd dinding kaca tu,.. alahai klu realiti, aku xkn sesekali bg adk aku duduk tepi bhya kut sekali dinding kaca tu pecah,.. aisey,.. mmg sngaja cr pnyakit r,.. n ms train dh gerak,.. nasib baik dlm mimpi tu aku ada terpikir nk protect adk ak,.. waras jgk la aku dalam mimpi tu huhuuhhuhu,..

dgn sepenuh daya kekuatan aku,.. aku panjgkan tgan ak nak pegang adk aku,.. sebelah kiri pegang penghadang n sebelah kanan pegang adk aku,.. aku dpat rs ms tu kekuatan aku hanya dihujung tanduk,.. berpeluh2 nak imbangkan badan dlm train tu,.. yg peliknya semua org dlm train tu static je xder yg jatuh pun alhamdulillah lah,.. pelik sungguh,.. mmg xlogik di akal,.. segala-galanya mengatasi graviti bumi,.. tgh syok duk fokus n bersussh payah berjuang ats train tu tiba-tiba smpai stu tahap aku dah xboley bertahan,.. tangan aku terlepas n aku tersentakkk,... n trus terkejut tdow,.. tgk jam pkul 5.30 pg,.. aisey,..

aku jd blerrr,.. badan aku berpeluh2,.. n semua badan aku rasa sakit2,.. uish mmg btul2 real rsnya,.. sampai sekrg msih terbyg2 lg situasi tu,.. huhuhhuhu,... mimpi kan mainan tidur,.. kadang2 mimpi tu adalah disebabkan makhluk ketiga,.. so,.. sbb tu mimpi yg mngarut2,.. sekadar nak menggangu tidur,..

kesimpulannya,.. sebelum tidur ambil lah wuduk,.. bc doa dan zikir apa2 yg ptut untuk mengelakkn diganggu,..



No comments:

Post a Comment